11 Niesamowite korzyści zdrowotne z jajek

Imponujące korzyści zdrowotne jajek obejmują ochronę przed chorobami układu krążenia, obniżenie poziomu cholesterolu LDL, dobre źródło choliny, wspomaganie zdrowia oczu, dobre źródło białka, promowanie utraty wagi, zmniejszanie ryzyka raka piersi, zapobieganie zmęczeniu, dostarczanie potrzebnej energii, wspieranie silnego kości i wspierające zdrowie neurologiczne.

jajek.jpg

Jajka są jednym z prawdziwych pożywienia natury. Oferta to nie tylko doskonałe źródło białka, ale także bogata w niemal wszystkie witaminy i składniki odżywcze, których potrzebuje Twój organizm. Tak, jak można podejrzewać, ta kompletna żywność zawiera pełną listę wyjątkowych korzyści zdrowotnych.

11 Niesamowite korzyści zdrowotne z jajek

 

1. Chroni przed chorobą układu krążenia

Jedno jajko zawiera prawie 25% RDI dla selenu, co czyni jaja jednym z najlepszych źródeł pokarmowych tego minerału. Selen jest silnym środkiem przeciwzapalnym, który jest bezpośrednio związany z niektórymi przypadkami chorób sercowo-naczyniowych i zatrzymania krążenia spowodowanymi niedoborem tego minerału. Jedno z badań opublikowanych w International Journal of Cardiology ujawniło, że suplementacja selenu w połączeniu z CoQ10 wykazała imponujący 50% spadek śmiertelności z powodu incydentów sercowo-naczyniowych u osób starszych.

2. Niski poziom cholesterolu LDL, natomiast wysoki w dobrym cholesterolu HDL

Nie tak dawno temu, jajka miały złą reputację, ponieważ były szkodliwe dla poziomu cholesterolu. Jaja rzeczywiście zawierają cholesterol, ale rozumiemy teraz, że nie w pełni rozumiemy to, że nie cały cholesterol jest równy i różne źródła będą miały inny wpływ na organizm.

Na początek istnieją dwa główne rodzaje cholesterolu; LDL (zły) i HDL (dobry). Wykazano, że jedzenie jaj, nawet codziennie, nie ma znaczącego wpływu na poziom cholesterolu LDL. Ponad 70% ludzi nie miało wzrostu złego cholesterolu nawet przy codziennym spożywaniu jajek, a wzrost był jedynie łagodny u pozostałych badanych osób.

Oprócz niezwiększania poziomu cholesterolu LDL, jajka faktycznie podnoszą poziom cholesterolu HDL, co jest korzystne, ponieważ wyższe poziomy HDL wiążą się z mniejszym ryzykiem chorób sercowo-naczyniowych.

3. Cenne źródło choliny

Cholina jest makroskładnikiem odżywczym niezbędnym w kilku ważnych funkcjach fizjologicznych, w tym rozwoju neurologicznym, funkcji nerwów, kontroli mięśni i metabolizmu. Nie widzisz choliny wymienionej na etykietach odżywczych i wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z ważnych korzyści płynących z tego składnika odżywczego. Nie musisz się jednak martwić, ponieważ jajko ma twoje plecy.

Jajka są jednym z najbogatszych źródeł cholinowych w diecie. Jedno średniej wielkości jajko zawiera około 100 mg choliny. Nie ma ścisłych zaleceń co do dziennej dawki choliny, jednak zaleca się, aby kobiety przyjmowały codziennie 425-500 mg choliny, chyba że są w ciąży lub karmią piersią, w tym przypadku jest to nieco więcej. Dorośli mężczyźni powinni przyjmować około 550 mg na dobę. Jedno jajko dziennie zapewnia dobre wyniki w drodze do tego celu.

4. Chroń swoje oczy przed zwyrodnieniem związanym z wiekiem

Niestety dla wielu z nas zwyrodnienie plamki jest niemal nieuniknioną częścią starzenia się. Zauważ, że powiedziałem „prawie” nieuniknione. Istnieją pewne składniki odżywcze, które mogą pomóc zatrzymać ten zwyrodnieniowy proces lub całkowicie go zapobiec. Dwa z tych składników odżywczych to luteina i zeaksantyna, z których obie występują w obfitości w tych pięknie złocistych żółtkach. Pamiętaj, aby jeść jeden lub dwa dziennie, aby nadal móc docenić otaczający Cię świat dzięki jasnemu widzeniu.

5. Zawiera Aminosy, które tworzą idealne białko

Jajka są uważane za jedno z najdoskonalszych źródeł dostępnego białka. Ogólna jakość białka jest oceniana za pomocą trzech różnych kryteriów; są to skład aminokwasowy, biodostępność aminokwasów i strawność. Aminokwasy są budulcem białka. W sumie jest ich dwadzieścia jeden, z których dziewięć nie może produkować samodzielnie i musi pochodzić ze źródeł żywieniowych. Aby ocenić wysoką ocenę białka, jedzenie musi być wysokie w dziewięciu aminokwasach, których twoje ciało nie może wytworzyć. Jaja są wysokie we wszystkich, dając im doskonały status białkowy.

6. Napełnianie i satysfakcjonowanie w przypadku utraty wagi

Znasz to doskonałe białko, o którym wspomniałem? Zapewnia nie tylko niezbędne aminokwasy, ale także napełnia i dostarcza energii, przy zaledwie około 75 kaloriach na średnie jajko. Badania pokazują, że ludzie, którzy jedzą jajka na śniadanie, w porównaniu do ziaren jako głównego dania spożywają mniej kalorii w ciągu dnia, ponieważ czują się bardziej nasyceni i mają wyższy poziom energii, aby utrzymać je przez cały dzień.

7. Zmniejsz ryzyko zachorowania na raka piersi

Modyfikacje diety są szanowanym sposobem zmniejszenia ogólnego ryzyka zachorowania na raka. Większość diet przeciwnowotworowych jest bogata w owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste. Możesz zwiększyć skuteczność diety profilaktycznej poprzez regularne dodawanie jajek. Badania przypadków pokazują, że cholina znajdowana w żółtkach jaj jest związana ze zmniejszonym ogólnym ryzykiem raka piersi. Ponadto inne badania pokazują, że kobiety, które spożywają dwa lub mniej jaj tygodniowo, mają nieznacznie podwyższone ogólne ryzyko rozwoju choroby.

8. Zapobiegaj zmęczeniu dzięki długotrwałej energii

Potrzebujesz szybkiego pick-up-up w południe? Odżywcze zastrzyki witamin z grupy B zwykle działają, aby cię podnieść i dać ci energię na przetrwanie dnia. Witaminy z grupy B są niezbędne do przekształcenia żywności w energię. Chcesz dobrego źródła witamin z grupy B? Zgadłeś, sięgnij po jajko. Tylko upewnij się, że jesz całe jajko, a nie tylko białko. Niektóre witaminy z grupy B, takie jak witamina B2 i witamina B3, są skoncentrowane w białkach jaja, podczas gdy inne, w tym witamina B5 ,  witamina B6,  witamina B12 i kwas foliowy, znajdują się prawie w całości w żółtku.

9. Zwiększ wydajność fizyczną

Czy czujesz potrzebę zwiększenia treningu lub potrzebujesz pomocy, aby przejść przez następny maraton? Białko pomaga w syntezie i utrzymaniu mięśni, co wpływa na wytrzymałość, sprężystość i wytrzymałość. Jakość twojego białka ma znaczenie, jeśli chodzi o zwiększenie wydajności fizycznej, a jeśli przeczytałeś tak daleko, już wiesz, że nie ma bardziej doskonałego białka niż to znalezione w jajku.

10. Mocne kości, silne ciało

Witamina D jest niezbędna dla zdrowia kości, ale jest także witaminą, której nie możemy sami zsyntetyzować, więc jesteśmy zależni od zewnętrznych źródeł, aby utrzymać nas silnymi. Najczęstsze źródła witaminy D pochodzą ze słońca i suplementacji. Podczas gdy możliwe jest uzyskanie witaminy D ze źródeł żywieniowych, po prostu nie ma zbyt wielu pokarmów, które naturalnie zawierają witaminę D. Z niewielu źródeł żywieniowych jajka znajdują się w górnej części listy. Łącz zawartość witaminy D z innymi zaletami jedzenia jajek i nie ma konkurencji. Jajka są doskonałym źródłem witaminy D.

11. Cholina dla zdrowia neurologicznego

Nazywanie jajowodu może być uznawane za komplement, dzięki jeszcze raz cholinie znalezionej w jajach. Cholina jest niezbędna dla rozwoju neurologicznego od etapu płodowego aż do starszych lat. Jeśli chcesz zachować ostrość w krystalicznie czystej pamięci, ciesz się jajkiem dziennie.

Jajecznica, gotowany, smażony lub smażony, to naprawdę nie ma znaczenia, jak lubisz jajka, to po prostu ważne. Odsuń na bok przestarzałe stwierdzenia, że ​​istnieje próg dwóch jaj tygodniowo i staraj się uwzględnić przynajmniej jedno jajko w diecie przez pięć dni w tygodniu, aby uzyskać maksymalne korzyści i maksymalne zdrowie.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s