11 Niesamowite korzyści zdrowotne związane z Rutabagami

Korzyści zdrowotne związane z Rutabaga obejmują kontrolowanie ciśnienia krwi, wspomaganie zdrowej struktury szkieletowej, wspomaganie zdrowej funkcji przewodu pokarmowego, wspomaganie metabolizmu, wzmacnianie odporności, zapobieganie nowotworom, wspomaganie odchudzania i utrzymywanie zdrowia poznawczego. Inne korzyści obejmują stymulowanie enzymu, spowolnienie procesu starzenia i dostarczanie substancji odżywczych do organizmu.

Co to jest Rutabaga?

Rutabagami.jpg

Rutabagi są warzywami korzeniowymi, warzywa są wykorzystywane do spożycia przez ludzi, a liście, które rosną ponad ziemią, są wykorzystywane jako pasza dla zwierząt i bydła. Słowo „rutabaga” ma szwedzkie pochodzenie i można je przetłumaczyć na szwedzką rzepę.

Termin „rutabaga” jest powszechnym terminem w Ameryce Północnej dla warzyw, każdy kraj, który używa go w swojej kuchni, ma inną nazwę dla tego warzywa. Stosowanie bruzdki po raz pierwszy odnotowano w 1620 roku przez szwajcarskiego botanika. Udał się do Wielkiej Brytanii w 1800 roku i do Francji około 1700 roku.

Rutabaga można ugotować na kilka sposobów, pieczoną, paloną, gotowaną lub jako wzmacniacz smaku. W wielu azjatyckich potrawach używa się brukwi, aby dodać masę gulaszom i zupom. Rutabaga zawiera cyjanoglukozyd, który zamienia się w tiocyjanian, który zapobiega problemom tarczycy w organizmie człowieka.

Ostry, pieprzowy smak brukwi można przypisać obecności w niej glukozynolanów. Gorzki smak brukwi odczuwają bardziej ludzie z genotypem PAV / PAV lub Supertasters. Rutabaga to zatoczka skarbów biochemicznych, fitoskładników i przeciwutleniaczy.

Rutabagi są większe i gęstsze w składnikach odżywczych niż w stosunku do rzepy. Rutabagi mają miąższ w kolorze kremowym, o purpurowo-żółtej skórze. Rutabagi można przygotowywać jak tłuczone ziemniaki bez całej zawartości tłuszczu. Oto 11 powodów, dla których brukselka powinna być częścią twojej diety

11 Niesamowite korzyści zdrowotne związane z Rutabagami

 

1. Obfite w składniki odżywcze

Rutabagas jest bogaty w wiele składników odżywczych; są skrzyżowaniem dzikiej kapusty i rzepy, co znacznie zwiększa jej wartość odżywczą. Rutabaga zawiera wiele ważnych składników odżywczych, takich jak błonnik witaminy C , magnez , potas , wapń , białka, żelazo i cynk . Ta kompozycja sprawia, że ​​jest wspaniałym dodatkiem do codziennej diety, ponieważ organizm wymaga codziennego uzupełniania minerałów witaminowych i przeciwutleniaczy.

2. Ciśnienie krwi

Ciśnienie krwi może być śmiertelne; przypływ krwi do serca może spowodować zawał serca lub nerwy. Utrzymywanie prawidłowego ciśnienia krwi poprzez dietę bogatą w warzywa, takie jak brukiew, może zapewnić odpowiedni przepływ krwi i zapobiegać zatykaniu tętnic, jak również utrzymywać poziom cholesterolu LDL w ryzach. Zawartość potasu w brukwi pomaga zmniejszyć skurcz naczyń poprzez rozluźnienie mięśni. Potas z wysokim włóknem pomoże kontrolować skoki ciśnienia krwi.

3. Zdrowa struktura kostna

Wraz z wiekiem nasze kości zaczynają tracić swoją gęstość, co jest przyczyną wielu chorób, takich jak zapalenie stawów i bóle stawów. Doskonałe połączenie cynku, magnezu, potasu, witamin i wapnia sprawia, że ​​rutabaga jest idealnym warzywem dla osób cierpiących na bóle stawów lub podatnych na artretyzm lub osteoporozę. Zdrowa struktura kości i gęstość kości są niezbędne, aby organizm spełniał minimalne funkcje, takie jak chodzenie. Aby zachować zdrowie kości w stanie nienaruszonym, konieczne jest dodawanie do diety wapnia i witamin z grupy K wzbogaconej w żywność.

4. Funkcja zdrowego trawienia

Układ trawienny jest odpowiedzialny za wchłanianie składników odżywczych. Choroby układu trawiennego mogą negatywnie wpływać na całe ciało, ponieważ wszystkie składniki odżywcze są przenoszone z układu pokarmowego do reszty ciała. Dzięki wyjątkowej zawartości błonnika wynoszącej 17% dziennej wymaganej wartości, brukiew jest jedną z najzdrowszych na świecie żywności do trawienia. Rutabaga może pomóc wyleczyć pacjentów cierpiących na biegunkę i zaparcia . Bardzo skutecznie zapobiega powstawaniu wrzodów i stanów zapalnych w jamach żołądkowo-jelitowych. Wysokie spożycie błonnika to hemoroidy i zdrowe ciało bez cholesterolu.

5. Pomoc na metabolizm

Bloki budujące nowe komórki i mięśnie pochodzą z białka. Zdrowa przemiana materii zapewni organizmowi ekstrakcję wystarczającej ilości składników odżywczych, białka, kwasów tłuszczowych i aminokwasów z jedzenia, które jesz, aby utrzymać nienaruszony proces regeneracji. Rutabaga jest zaskakująco bogata w proteiny dla warzyw i może zwiększać metabolizm ciała. Właściwy wzrost, rozwój mózgu, rozmnażanie i takie wymagają dobrego metabolizmu, aby je ułatwić. Rutabaga przechowuje kombinację aminokwasów i białek, które organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania.

6. Wzmacnia odporność

Odporność to jakość organizmu zapobiegająca wystąpieniu chorób i walce ze stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem wolnych rodników. Silna odporność to ubezpieczenie chronicznych chorób, które może prowadzić do fatalnych rezultatów. Spożywanie pokarmów bogatych w witaminę C może zwiększyć odporność organizmu. Rutabaga to niezwykłe warzywo w dostarczaniu witaminy C i może dostarczyć do 48 mg witaminy C na 100 gramów porcji. Jest to imponująca kwota, która może stanowić 80% dziennej wymaganej wartości.

7. Zapobieganie nowotworom

Rak jest często inicjowany, gdy wolne rodniki mogą uszkodzić DNA komórek, a także wpływać na metabolizm w organizmie. Przeciwutleniacze są naturalnymi odpowiedziami na te rakotwórcze cząsteczki. Dieta bogata w przeciwutleniacze tworzy barierę, której organizm potrzebuje przed uszkodzeniami oksydacyjnymi. Karpacki zawiera związki na bazie siarki w postaci glukozynolanów, które nadają mu właściwości przeciwnowotworowe. Miozynaza enzymu, który jest już obecny w organizmie, reaguje z glukozynolanami, aby stymulować izotiocyjaniany, które są odpowiedzialne za śmierć komórek rakowych. Zauważono, że warzywa, które należą do tej samej rodziny warzyw krzyżowych, takich jak brukiew, brokuły, kapusta i takie, zmniejszają ryzyko raka prostaty u mężczyzn.

8. Utrata wagi

Zmniejszenie spożycia tłuszczów i przetworzonej żywności może stanowić ogromną różnicę w redukcji tych dodatkowych cali. Przejście na dietę bogatą w warzywa może pomóc organizmowi pozbyć się tłuszczu łatwo i szybko. Otyłość stała się epidemią z rosnącym trendem fast food. Rutabaga jest bogata w białka, minerały, witaminy i błonnik, które utrzymują ciało w stanie nasycenia i nasycenia aż do następnego zdrowego posiłku. Nie będziesz odczuwał potrzeby niepotrzebnego jedzenia, a poziom energii pozostanie na wysokim poziomie.

9. Potas

Niedobór potasu wpływa na ogół ludności na świecie. Potas jest niezbędny dla prawie wszystkich funkcji wykonywanych przez ciało. Jest to minerał, który organizm wykorzystuje do regeneracji, wzrostu, rozwoju i utrzymania zdrowej zdolności poznawczej. Rutabaga jest bogatym źródłem potasu i zapewnia imponującą ilość 16,7% dziennego zapotrzebowania.

10. Stymulacja enzymów

Rutabaga jest doskonałym źródłem mineralnego cynku, który pomaga pobudzać enzymy w organizmie i pomagać przeciwutleniaczom w pracy z enzymami w organizmie sprawnie wykonywać codzienne czynności. Cynk jest uważany za ważny minerał dla zdrowia kobiet w ich wieku. Dodanie bruzdki do diety może być przydatne dla całego organizmu.

11. Anti-Aging

Starzenie się jest problemem zarówno dla mężczyzny, jak i dla kobiety, jednak znalezienie odpowiedniego leku, które pomaga spowolnić proces starzenia się we wszystkich częściach ciała poprzez odpowiednie odżywianie, jest właściwą drogą. Rutabaga dzięki połączeniu minerałów, witamin i przeciwutleniaczy jest skarbem składników przeciwstarzeniowych. Witamina C jest najbardziej przydatna, ponieważ będzie ona promować produkcję kolagenu w skórze i inne minerały pomogą ciało zatrzymać młodych.

Dolna linia

Rutabaga to super pożywienie z wszystkimi właściwościami, które twoje ciało potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Zdrowa dieta bogata w warzywa pomoże utrzymać zdrowe ciało na wylot.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s