7 Imponujące korzyści zdrowotne wynikające z cynamonu

Korzyści z cynamonu to spowolnienie procesu starzenia, zarządzanie stanem zapalnym, regulacja poziomu cukru we krwi i poprawa profilu stężenia lipidów we krwi, zwalczanie raka i zmniejszanie prawdopodobieństwa wystąpienia infekcji bakteryjnych. Inne korzyści obejmują poprawę układu odpornościowego i zwiększenie wrażliwości na insulinę.

cynamonu.jpg

Czym jest cynamon?

Cynamon to przyprawa, w pewnym sensie podobna do imbiru i kurkumy, o ciekawym smaku. Zwykle znajduje się on w brązowych „pałeczkach”, chociaż większość jego zastosowań w diecie pochodzi z mielonego proszku. Jako ciekawa i wszechstronna przyprawa, cynamon przedstawia nam wspaniały sposób na uzyskanie dodatkowych korzyści zdrowotnych z produktów, które możemy zaniedbać: dodanie cynamonu do płatków owsianych, wypieków lub nawet pikantnych potraw może być skuteczną zmianą bez większego wysiłku. W tym artykule omówimy główne korzyści zdrowotne wynikające z cynamonu, które mogą poprawić Twoje zdrowie i wydajność. Cynamon można podzielić na dwa główne warianty: Ceylon i Cassia. Te różne warianty mają swoje główne zalety zdrowotne i omówimy, które z nich jest najlepsze dla określonych korzyści zdrowotnych.

7 Imponujące korzyści zdrowotne wynikające z cynamonu

 

1. Utlenianie i starzenie

Cynamon, podobnie jak wiele przypraw, jest niezwykle bogaty w środki przeciwutleniające. Poprzez zmniejszenie stresu oksydacyjnego na ciele, redukujemy szkodliwe skutki starzenia się, wysiłku fizycznego, złego stanu zdrowia, złej diety lub stresu [1]. Cynamon ma jedne z najwyższych ilości przeciwutleniaczy wśród pokarmów roślinnych, ale dotyczy to zarówno jakości, jak i ilości: polifenole i flawonoidy w cynamonie okazały się najskuteczniejszymi przeciwutleniaczami w różnych produktach roślinnych [ 2].

Należy jednak wziąć pod uwagę, że nie spożywamy sproszkowanego cynamonu w ilościach, w których możemy spożywać inne produkty spożywcze (np. Czosnek), dlatego musimy zapewnić, że spożycie cynamonu jest reprezentowane przez różne rzeczywiste posiłki .

2. Zapalenie

Polifenole antyoksydacyjne występujące w cynamonie mogą mieć również głęboki wpływ na zwalczanie stanu zapalnego w organizmie. Zapalenie występuje w odpowiedzi na różne bodźce – od ćwiczeń fizycznych do złych wyborów żywieniowych, a nawet regularnego funkcjonowania – a zwalczanie nadmiernego stanu zapalnego przez dietę jest doskonałym sposobem na poprawę zdrowia i długowieczności. Szczególnie wśród osób ćwiczących leczenie stanu zapalnego będzie oznaczać poprawę zdrowia mięśni, stawów i tkanek łącznych [3].

Jednym z ważnych Implikacją tych konkretnych związków cynamon jest zmniejszenie zapalenia nerwów : stan zapalny dotykający mózgu i układu nerwowego. Zwyrodnienie tkanek w mózgu i układzie nerwowym jest powiązane z różnymi stanami, zwłaszcza z chorobą Alzheimera i Parkinsona.

Cynamon ma pozytywny wpływ na redukcję tych stanów [4, 5]. Co istotne, zmniejszenie tego stanu zapalnego nie jest po prostu użyteczne w zapobieganiu tym chorobom, ale w zmniejszaniu negatywnych skutków starzenia się na siłę, koordynację i równowagę. Ta naturalna degeneracja, znana jako sarkopenia, jest zwykle związana z mięśniami, ale zwyrodnienie układu nerwowego może być związane ze zmniejszoną ruchliwością. Poprzez zmniejszenie stanu zapalnego w układzie nerwowym możemy zmniejszyć negatywne skutki starzenia.

3. Poziom cukru we krwi i insulinooporność

Stężenie cukru we krwi i oporność na insulinę są ważnymi graczami w rozwoju cukrzycy typu II. Warunek ten dotyczy rozwoju niewrażliwości na insulinę (zazwyczaj wynikiem spożywania nadmiernej ilości kalorii i węglowodanów rafinowanych w czasie), co powoduje niestabilne i niebezpieczne wahania poziomu cukru we krwi. Cynamon jednak skutecznie reguluje poziom cukru we krwi [6] i zwiększa wrażliwość na insulinę [7], co oznacza, że ​​może zmniejszyć zarówno przyczyny, jak i objawy osób chorych na cukrzycę. Chociaż jest to skuteczne tylko w kontekście zrównoważonej diety kontrolowanej przez węglowodany, może ona z czasem znacznie zmienić i promować powrót do zdrowia.

Oprócz regulacji poziomu glukozy we krwi, cynamon może poprawić profil lipidów we krwi: tłuszcze we krwi, które są związane z funkcją serca i mogą powodować choroby serca. Kiedy spożywamy cynamon, zmniejsza on stężenie tych tłuszczów w krwioobiegu, co oznacza, że ​​może pozytywnie wpływać na nasze zdrowie serca i zmniejszać szanse na rozwój tego stanu. Ponieważ choroba serca jest zabójcą numer jeden w świecie anglojęzycznym, ma sens, abyśmy jak najbardziej zmniejszyli nasze ryzyko.

Choroby serca nie można zwalczać samym cynamonem (w przeciwnym razie byłaby znacznie bardziej popularna!) – tylko w kontekście zrównoważonej i odżywczej diety. Jednak zwiększenie naszego zdrowia będzie oznaczało włączenie różnych produktów spożywczych, a cynamon zdecydowanie powinien znaleźć się na tej liście!

5. Rak

Efekty cynamonu, o których już wspomniano, powinny wyraźnie wskazywać, że cynamon będzie miał pozytywny wpływ zarówno na prawdopodobieństwo rozwoju nowotworów, jak i na zmniejszenie objawów. Na przykład stres oksydacyjny został powiązany ze zwiększonym uszkodzeniem DNA w komórkach, które może powodować mutacje, takie jak rak. Poprzez redukcję stresu oksydacyjnego i stanu zapalnego, cynamon aktywnie zmniejsza szanse rozwoju raka u osób zdrowych [8].

Oprócz tego zawartość cynamonu może być toksyczna dla rozwijających się komórek nowotworowych poprzez zawartość toksyny zwanej kumaryną. W przypadku nowotworów układu pokarmowego cynamon zmniejsza również nasze ryzyko poprzez poprawę stanu jelit i promowanie wydzielania przez organizm przeciwutleniaczy w okrężnicy [9].

6. Bakterie i infekcje

Oprócz działania przeciwutleniającego i przeciwzapalnego, jest również antybakteryjny, zmniejszając prawdopodobieństwo rozwoju infekcji bakteryjnych. Aldehyd cynamonowy , substancja czynna w cynamonie, ma konkurencyjny mechanizm antybakteryjny i przeciwgrzybiczny, który może być ochronny w momencie spożycia. Jest to przede wszystkim skuteczne przeciwko grzybom i bakteriom, takim jak salmonella [10], a także bakteriom powodującym uszkodzenia zębów i zmniejszaniu skutków bakterii wywołujących cuchnący oddech [11].

7. Układ odpornościowy

Różnorodne efekty wymienione do tej pory wszystkie przyczyniają się do rozwoju silnego, zdrowego układu odpornościowego. Jednak poza zwykłą poprawą układu odpornościowego u zdrowych osób, wczesne badania sugerują, że cynamon może mieć jeszcze głębszy wpływ na układ odpornościowy osób cierpiących na HIV-1 [12] – chorobę osłabiającą układ odpornościowy. Badania te są jeszcze w powijakach i wykazano, że są skuteczne tylko u gryzoni i in vitro , ale prawie nie występują żadne negatywne skutki związane z cynamonem, więc wydaje się, że jest to rozsądna zmiana w diecie.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s